Ungdommen shopper på en helt ny måde! Det er ingen hemmelighed, at unge bruger sociale medier til at finde fede produkter. Men HVAD leder de efter, og hvornår går de stadig til Google?
Det undersøgte Forbes Advisor i en ny undersøgelse med 2.000 amerikanere. Spoiler alert: TikTok og Instagram er de hotteste jagtmarker for unge shoppere. Google mærker allerede truslen og tester ligefrem chat-funktioner i sin søgning for at vinde de unge tilbage. Spændende bliver det at se, om smarte chatbots påvirker os på jagt efter nye sneakers.
Men det mest interessante er, HVORDAN de unge bruger de forskellige platforme. Tjek lige grafen! Unge søger efter mode, skønhed, mad og kreative DIY-projekter på sociale medier. Google bruger de derimod til større køb, rejser og professionelle services.
Det giver mening, ik? Pointen er, at din markedsføring skal ramme den rigtige platform. Skal du fange de voksne, er Google stadig guld. Men de unge hænger ud på TikTok og Instagram, så sørg for at dit budskab rammer plet dér!
Så selvom tendenserne ikke ligefrem er raketvidenskab, er detaljerne vigtige for din succes. Hold øje med, hvor folk shopper – og tilpas din marketing derefter!